maanantai 10. syyskuuta 2012

vol1

Hola a todos,

Tultiin tänne Bilbaoon sunnuntaina. About 7 tuntia Münchenin lentokentällä alkoi painaa silmäluomissa. Mutta siitä selvittiin kertomalla huonoja juttuja ja nauramalla viel niille.
Bilbaoon saapuessa meitä oli vastassa Iker ja Estí. Oikein mukavia tyyppejä. Osa porukasta hyppäsi Ikerin autoon ja me mentiin Estín kanssa taksilla ''kotiin''. Matkalla lentokentällä eteen avautui mitä hienompia maisemia. Vuoria, joka puolella vuoria. Mahtavaa.

Koti sijaitsee Orixe kadulla, jonne saavuimme aika väsyneinä ja suihkua huutavina. Nopea huonejako ja perusfaktaa. Ah, suihkuun. Pikaisen suihkun ja kotiutumisen jälkeen lähdettiinkin jo kiitämään kohti kaupunkia. Katsoimme reitit duunipaikoille ja kävimme syömässä. Päivä oli pulkassa.

Maanantaina menin ekaa kertaa toimistolle Bilbaon keskustaan. Toimisto on maisema-arkkitehtuuritoimisto, nimeltään Local4. Kv-koordinaatori Riia oli mukana ensimmäisessä tapaamisessa. Sovimme hieman käytännön asioista ja pusuttelimme posket kuolaan. Toimistolle yllätyksenä tuli etten osaa Autocad-ohjelmaa, joka toimii kaiken suunnittelun pohjana. Ohjaajani Arantza ei ollut kuitenkaan järkyttynyt asiasta vaan sanoi että kaikki järjestyy. Toimistolla oli mukava ilmapiiri.

Tiistaina menin aamusta suoraan katsomaan yhtä toimiston suunnittelukohdetta, terassia johon tahdotaan näkösuojaa ja stailausta. Myöhemmin toimistolla Arantza ohjeisti minua tekemään asiakkaalle kasviluetteloa hoito-ohjeineen. No espanjaksi tietenkin.

Keskiviikkona työskentelin kotoa käsin, muokaten samaista kasvilistaa. Torstaina oli yksi tapaaminen työkohteessa ja jatkoin kasviluettelon parissa. Perjantaina menimme taas stailattavalle terassille katsomaan kuinka työt siellä etenevät. Kävimme myös tutustumassa haasteelliseen työkohteeseen viemärintilaitoksen pihassa. Päivä oli hurjan kuuma, yli 30 astetta. Que calor! Ja siirtyminen paikasta toiseen kuumassa autossa alkoi lähennellä lämpöhalvauksen rajaa. Lopuksi vielä kävimme tarkastamassa yhden yksityispihan jollain hienostoalueella.

Perjantaina työpäivän loppupuolella Arantza näytti myös pikaisesti minulle missä on lähin ranta, Plenziassa. Siellä oli hurjan kaunista. Ja koska päivä oli helteinen ranta oli myös täynnä ihmisiä. Elämää, me gusta. Samalla kävimme myös pomoni kanssa hänen äitinsä luona, täällä todellakin otetaan osaksi perhettä:)

Viikonloppu oli todellakin ansaittu. Selvisin hengissä vaikka minulle puhuttiin vain espanjaa. Mutta kyllä se otti voimille. Ensimmäinen viikko takana. Hurraa!

Täällä sitä sitten ollaan kolme kuukautta. Seikkailusta toiseen!

Linkki työpaikkani sivuille: Local4

Ranta/Playa Salvaje Sopelana/Bilbao/Espanja

Työkohteessa (pomoni Arantza, puutarhuri Juan Carlos Ja asiakas)

Aika ruma puisto:) Bilbao/ Espanja

Uuu..graffiti:)

paikallinen puutarhuri yhdessä toimiston kohteista/Bilbao

Yksi Local4-toimiston työkohteista. Santurzi/Bilbao

Täällä on vielä ihan kesä/Bilbao/Espanja

Tunnelmaa eka viikolta pop-taiteen muodossa